E-arşiv uygulaması için 3 farklı yöntem seçebilirsiniz.
- Gib Portal
- Kendi bilgi işlem entegrasyonu
- Özel Entegratör
E-arşiv gib portal başvurusu için tıklayınız
Mali mühürünüz ya da şahıs firması iseniz e-imzanız ile e-arşiv başvurusunu
yapabilirsiniz.
Başvuru işleminiz başarılı olduktan sonra, mali mühürünüz ile Gib e-arşiv portal
girişi yapabilirsiniz.
E-arşiv portal girişi için tıklayınız
E-arşiv uygulamasında özel entegrasyon yöntemi kullanacak mükelleflerin ayrıca Gib'e bir başvuru yapmalarına gerek yoktur. E-Arşiv Uygulamasını kendi bilgi işlem sistemleri üzerinden kullanmak isteyen mükellefler, belgeler ile birlikte “GİB’e posta yoluyla başvuracaklardır. Gerekli bilgi için tıklayınız
E-Fatura, e-Fatura sistemine dahil olmuş mükelleflere kesilir.
Bireysel müşterilere ya da mükellef olmayan kurum ve kuruluşlara kağıt fatura
veya e-Arşiv faturası kesebilirsiniz.
* E-Arşiv faturaları, uygun koşullar dâhilinde elektronik ortamda
gönderebileceği gibi kâğıt olarak da teslim edilebilmektedir.
* E-Arşiv fatura uygulaması kapsamında oluşturulan faturaların alıcısına
gönderilen kopyası dışında diğer kopyası elektronik mali mühür ve zaman damgası
ile imzalanarak elektronik ortamda arşive alınmaktadır.
* E-Arşiv fatura uygulaması kapsamında oluşturulan faturalar, bir sonraki ayın
1. İle 15. günü arasında oluşturulacak e-Arşiv raporu ile GİB ‘e bildirilmek
zorundadır.
* E-Arşiv raporu içerisinde, faturaların başlık bilgileri ile dönem içerisinde
iptal edilmiş faturalara yer verilmektedir.
* E-Arşiv fatura uygulaması kapsamında düzenlenen belgelerde, 433 nolu tebliğ
ile getirilen düzenlemeler dışında başta Vergi Usul Kanunu olmak üzere, diğer
vergi kanunları ve ilgili düzenlemelerde yer alan sürelere ve belirlenen usul ve
esaslara uygun biçimde oluşturulması gerekmektedir.
* E-Arşiv fatura uygulamasından yararlanan mükellefler irsaliyeli fatura
düzenleyemezler.
* E-Arşiv fatura uygulamasından faydalanan mükellefler, oluşturdukları ikinci
nüsha elektronik belgelerini ve e-Arşiv Raporlarını birbirleriyle ilişkili
şekilde, vergi kanunları ve diğer kanuni düzenlemelerin kâğıt nüshalar için
öngörmüş olduğu süreler dâhilinde muhafaza ve istenildiğinde ibraz etmekle
yükümlüdür.
* E-Arşiv faturanın düzenlenme tarihi ve belge numarası.
* E-Arşiv faturayı düzenleyenin adı/soyadı, varsa ticaret unvanı, iş adresi,
bağlı olduğu vergi dairesi ve vergi kimlik numarası.
* Müşterinin adı/soyadı, ticaret unvanı, varsa vergi dairesi ve vergi kimlik
numarası,adresi.
* Malın veya işin nevi, miktarı, fiyatı ve tutarı, vergi türü, oranı ve
tutarı.
* Satılan malların teslim tarihi ve irsaliye numarası.
* Başkanlık sistemlerinden elektronik ortamda sorgulanması, doğrulanması ve
görüntülenmesine imkân vermek üzere, Başkanlık tarafından bilgi içeriği
belirlenen karekod veya barkod
(Başkanlık tarafından ebelge.gib.gov.tr adresinden yapılan duyuruda belirtilecek
tarihten itibaren).
Gider pusulası ya da iade faturası ile işlem tahsis edilebiliyor ise e-Arşiv
Fatura iptali söz konusu olamaz.
Alıcı şirket ise; 7 gün içinde iptali gerçekleştirmeniz mümkündür. Alıcı da
iptalini 7 gün içinde yapmalıdır. Süre aşımında alıcıya yeni bir fatura
düzenleyip göndermeniz gerekir.
Alıcı son kullanıcı ise ; Faturanın alt tarafında bulunan iade bilgilerini
düzenleyip, ürünle beraber iadesini tamamlar.
Bu durumlar dışında kalan durumlarda fatura iptali halinde tevsik yükümlülüğü
tarafınıza ait olacaktır.
Örneğin; iptal edilen fatura çıktısı üzerine fatura alıcısının iptal konusunda
bilgisi olduğuna dair alınacak yazı, imza ve kaşe alınabilir ve bu evrak
kayıtlarınızda saklanabilir.